Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Τὰ ἔργα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Τὸ ἀδύνατον τῆς σωτηρίας τῶν αἱρετικῶν καί ἀλλοθρήσκων, ἔστω καὶ ἂν ἔχουν καλὰ ἔργα.



Ὁ Παντεπόπτης Κυριός μας Ἰησοῦς Χριστός
ξζει στ σημεο ατ ν ναφρουμε να θαυμσιο κεμενο το γουπισκπου τν Ρσσων γνατου Μπριστσιαννωφ, γι ν δομε ποι εναι στν πραγματικτητα τ ργα τς πστεως κα γιατ εναι δνατη  σωτηρα τν αρετικν κα λλοθρήσκων, παρ τ γεγονς, τι μπορε ν χουν καλ ργα.

Εναι να ρτημα, πο πασχολε πολλος χριστιανος πο δν εναι στερεωμνοι στν ρθδοξη Πστι κα πηρεζονται π τ "λογικ πιχερημα" τοδιαβλου, τι τχα εναι ντθετο στν "κοιν ντληψι" κα προσκροει στν εσπλαχνα το Θεοῦ, τ τι θ πωλεσθον σοι χουν μν καλ ργα λλ δν εναιρθδοξοι Χριστιανο.

Τ ρτημα εναι διατερα πκαιρο, γιατ ποτελε κα τ θεωρητικ πβαθρο τς αρσεως το Οκουμενισμο....

«Παρουσιζω τρα τν ρτησ σας:

Διατ δν δνανται ο εδωλολτρες, λλθρησκοι κα πιστοι Μωαμεθανοί κα ο λεγμενοι αρετικο ν σωθον;

Γρφετε τι ἀνμεσ τους πρχουν πολλο καλο νθρωποι. Ἐὰν στλναμε στν πλεια τσο καλος νθρπους ατθ ταν νντιο στ λεος το Θεο...να! Πργματι μι ττοια σκψι εναι νντια στν κοιν ντληψι. Ο αρετικο ν τοτοις δν εναι λιγτερο χριστιανο. Θεωρντας τν αυτν σας σωσμνον κα τ μλη μις διαφορετικς πστεως ν εναι στνπλεια ατ εναι παραφροσνη κα κρα περοψα.»

«Θ προσπαθσω ν παντσω μ λγα λγια, χωρς ν φθαρ  σαφνεια τς ξηγσεως, λγ τς συντομας.

Χριστιανο!!!

Μυθολογετε γρω π τν σωτηρα, γνοντας ατν κα τν λγο, γι τν ποον  κσμος χει νγκη σωτηρας κα τελικ σες ο διοι δν γνωρζετε τν Χριστν,  ποος εναι  Μνος, δι το ποου ποκτομε τν σωτηρα. δολοιπν  μνη διδασκαλα π το προκειμνου,  διδασκαλα τς γας κα ρθοδξου Καθολικς κκλησας. Η σωτηρα συνσταται ες τν πιστροφ το νθρπου, στν νωσι μ τν Θεν. Ατ  νωσις το χαμνη γι λο τ νθρπινο γνος, λγω της πρτης πτσεως τν προπατρων μας. κτοτε  κοιν "μορα" λων τν νθρπων ταν  πλεια· εσεβν κα σεβν, δικαων κα δκων.

Συνελφθημεν ν νομαις κα γεννθημεν ν μαρταις, συμφνως μ τν ψαλμωδν· κα  Πατριρχης ακβσον φορ τν αυτν του κα τν γν κα σφρονα υἱὸν του ωσφ λει:

«Καταβσομαι πρς τν υἱόν μου πενθν ες δου» (Γεν. λζ' 35).

Ο νθρωποι, μετ τ πρασμ τους π τς γς, κατβαιναν ες τν δην· χι μνον ο μαρτωλο λλ κμα κα οδκαιοι τς περιδου τς Παλαις Διαθκης. Ατ ταν  δναμις τν καλν ργων τς νθρωπτητος. Ατ ταν  ξα τν ρετν τς ξεπεσμνης μας φσεως. Γι ν πανλθη  πωλεσθεσα νωσις το νθρπου μ τν Θεν ταν ναγκαα ξαγορ γι τν σωτηρα το νθρπου,  πολτρωσις. Η λτρωσις το νθρωπνου γνους δν πετελσθη π γγελο ρχγγελο  π κποιο λλο ντερο ν κτιστὸ, κα πομνως περιορισμνο. Η σωτηρα πετελσθη π τν διο τνπεριριστον Θεν. Η τιμωρα το δη κα  καταδκη το νθρπου καταργθηκε κα ντικαταστθηκε π τν κοσια καταδκη το Χριστο,τι ταν δνατο ν κατορθση τ νθρπινο γνος μ λα τ καλ ργα, πο εναι τσο δναμα κα κατβαινε μ ατ στν δη, κατορθθηκε μ να δυναμικ ργο: μ τν πστι στν Κρι μας ησον Χριστν.

Οἱ ουδαοι ρωτοσαν τν Κριον κα  Κριος τος παντοσε:

πον ον πρς Ατν· τ ποιμεν να ργαζμεθα τ ργα το Θεο;

πεκρθη ησος κα επεν ατος· τοτό στιν τ ργον το Θεονα πιστεσητε ες ν πστειλε κενος." (ων. στ΄ 28-29).

Ἕνα, λοιπν, ργον εναι ναγκαο γι τν σωτηρα μας:

Πστις.

Η Πστις εναι ργον.

Μ τν πστιν κα μνον ατν μπορομε ν κατορθσουμε τν νωσι μ τν Θεν δι μσου τν Μυστηρων τςκκλησας, τ ποα μς δωσε  Ἰδιος  Χριστς. Δν πρχουν θεμλια πο ν στηρζουν τν πστιν σας.

Σφλλετε, ταν λτε, τι θ σωθον ο καλο νθρωποι νμεσα στος λλοθρσκους κα Μωαμεθανούς, διτι ατσημανει, τι κα ατο θ νωθον μ τν ληθινν Θεν. Σπαταλτε τν χρνον σας συλλογιζομνη, τι μι δα ντθετηπ τν δικν σας, εναι καινοτομα, τι εναι κποια σφαλμνη διδασκαλα, πο μλις εσεχρησε μσα στν κκλησα.

χι!

Μι ττοια διδασκαλα διατηροσε πντοτε  ληθιν κκλησα κα στν Παλαι κα στν Καιν Διαθκη. Ηκκλησα δχετο πντοτε, τι πρχει μνον να μσον πρς σωτηραν:

 Λυτρωτς.

πσης, πντοτε δεχταν, τι τ μεγαλτερα ργα τς ξεπεσμνης μας φσεως στ τλος κατεβανουν στν δην καμνον κε.

Ἐὰν ο δκαιοι, δι τν ποων νεργοσε τ γιον Πνεμα, ο Προφτες κα ο θαυματουργο, ο ποοι πστευαν στν ρχομ το Σωτρος κα πο πθαναν πρν τν λευσν Του, ἐὰν κενοι κατβαιναν στν δη, ττε πς σες θλετε ατο ο λλθρησκοι κα ο Μωαμεθανοπειδ σς φανονται τσο καλοὶ, ν λβουν τν σωτηραν, χωρς ποτ ν γνωρσουν  ν πιστεσουν στν Λυτρωτν;

Πς μπορε κανες ν τος γγυηθ σωτηραν,  ποα ποκτται μνον -κα τ παναλαμβνω- μνον μ να τρπον:

Πστι στν Λυτρωτ;



Χριστιανο! Γνωρστε τν Χριστν.

Θυμηθτε τι δν τν κατανοσατε, τι τν πορρπτετε, ταν πιστεετε τι μπορε ν πρξη σωτηρα χωρς Ατν, βασιζμενοι στν χρι κποιου εδους καλν ργων, μ τ ν δχεσθε, τι μπορε ν πρξη σωτηρα χωρς πστι στν Χριστν μας, Τν πορρπτετε κα σως χωρς ν τ θλετε πφτετε στν θανσιμη μαρτα τς βλασφημας.

"Λογιζμεθα ον", λγει  πστολος Παλος, στει δικαιοσθαι νθρωπον χωρς ργων νμου ... διακαιοσνη δΘεο δι πστεως ησο Χριστο ες πντας κα π πντας τος πιστεοντας· ο γρ στι διαστολ· πντες γρ μαρτον καστερονται τς δξης το Θεο, δικαιομενοι δωρεν τ ατο χριτι δι τς πολυτρσεως τς ν Χριστ ησο..." (Ρωμ. γ' 22).

σες πανττε:  πστολος Ἰάκωβος παραγγλλει κα παγορεει, τι τ καλ ργα εναι ναγκαα κα μς διδσκει τι  πστις χωρς ργα εναι νεκρ. Κυττξτε πι προσεκτικὰ, τ παραγγλλει  γιος Ἰάκωβος. Θ δτε τι παραγγλλει τ ργα τς πστεως, πως λλωστε κα λοι ο θεοι κα μπνευσμνοι συγγραφες τς γας Γραφς κα χι τργα τς ξεπεσμνης μας φσεως, τ ποα εναι μισητ πρς τν πστιν.

 πστολος παραθτει τν νργεια το Πατριρχου βραμνα ργο, τ ποο πεκλυπτε τν πστι νς δικαου νδρς. Ατ τ ργο συνστατο στν θυσα το μονογενος του υο στν Θε. Τ ν θυσιση κανες τν υἱόν του δν λογζεται καλ ργο, κατ τν νθρπινη κρσι· εναι μως να καλ ργο, πειδ κπληρνει τν θλησι το Θεο.

ξετστε τν Καιν Διαθκη κα τς γιες Γραφς γενικς κα θ δτε, τι ατς παραγγλλουν τν κπλρωσι τνντολν το Θεο, κα τι  κπλρωσις ατν τν ντολν νομζεται μ μα λξι: ργα.

π τν κπλρωσι ατν τν ντολν  πστις ζωοποιεται κα γνεται νεργς. Θ νακαλψετε πσης μσα στς Γραφς τι τ καλ ργα πο προρχονται π τν πεσμνη μας φσι, π συναισθματα, π πθη (τ αμα), π μισυγκεκινημνη καρδα, εναι παγορευμνα, περριμμνα.

Ατὰ, κριβς, εναι τ εδος τν καλν ργων, πο σες πιβραβεετε νμεσα στος λλοθρσκους καΜωαμεθανούς. Χριν ατν τν ργων, ν κα πρττονται π᾿ ατος πο πορρπτουν τν Χριστν μας, σες εστε διατεθιμνη ν τος γγυηθτε τν σωτηραν.

ληθς  προσγγισς σας εναι παρξενη στν κοιν ντληψι.

π πο παρνετε τ δικαωμα ατ ν υοθετσετε να ττοιον νμον;

Ἐὰν εστε χριστιαν, ττε πρπει ν χετε χριστιανικ ντληψι γρω π ατ τ θμα κα χι μαν ντληψι πο τννειρευτκατε π τ τποτε.

Τ Εαγγλιο μς διδσκει, τι ξ ατας τς πτσεως το δμ  νος μας ( λογικ -  δινοια) διεστρφη. σο κα ν προικσθηκε π τν φσι  πεσμνος μας νος, σο κα ν φωτστηκε π τν μθησι, δν παει ν παραμνη σ μιπεσμνη κατστασι κα σφλλει. Πρπει κανες ν τν πορρψη κα ν παραδση τν αυτν του στν καθοδγησι τς Πστεως. Δι μσου ατς τς καθοδηγσεως κα μ ξιλογη προσπθεια πρς τν εσβεια, στν κατλληλο χρνο Θες γγυται στος πιστος δολους του ληθιν κα πνευματικ νο. Μνον ατς  ληθινς νος πρπει νναγνωρζεται ς γις. Ατς  νος  γεννημνος π τν Πστι εναι -πρ νος-, πως τν περιγρφει  γιοςπστολος Παλος στν πιστολν του πρς βραους. Τ θεμλιο τς πνευματικς συνσεως εναι  Θες κα στηριγμνη σ᾿ ατν τν σταθερ πτρα δν κλονζεται οτε πλανται.

Η συνχεια ατο το θαυμασου κειμνου θ δημοσιευθ στ πμενο τεχος, που κα θ καταδειχθῆ, τι ἐὰν κποιος ποστηρζη, τι θ σωθον ο διφοροι πιστοι, λλθρησκοι κα ο αρετικο, ατ σοδυναμε μ βλασφημα στΠνεμα τ γιον, διτι:

α) κατελγχει ματααν κα χρεαστον τν λην οκονομαν τς νσαρκσεως το Κυρου μας ησο Χριστο,

β) προσβλλει μ αθδεια λους τος γους Πατρας, ο ποοι ν γίῳ Πνεματι συνγραψαν τος ερος Καννες τν γων Οκουμενικν Συνδων, ο ποοι ποκαλον τος διαφρους αρετικος λετρες, λκους, ψυχολθρους, κλπτας, σεβες, δυσεβες, προδτες, φεις κλπ. κα τν αρεσ τους κα τν πικοινωνα μ ατος αἰώνια πλεια,

γ) περυψνει ωσφορικς τν νθρωπο, τι μπορε τχα ν πετχη τὴν σωτηρα του μ τς δικς του δυνμεις, σμφωνα μ τν προτεσταντικ νθρωποκεντρισμ, πργμα πο σοδυναμε μ ρνησι κα πρριψι το Θεο. Καττν γιο γντιο, λλ κα λους τος ρθοδξους Πατρες τς κκλησας μας " αρεσις εναι θανσιμοςμαρτα κα  νθρωπος  μολυσμνος μ τν τρομερ ρρστια τς αρσεως εναι πνευματικ νεκρς, ξνος πρς τν Θεα Χρι κα σωτηρα, σ κοινωνα μ τν διβολο κα τν λθρια συνοδεα του. Αρεσις εναι μαρτα το νος. Αἳρεσις εναι πι πολ δαιμονικ παρ νθρπινη μαρτα· εναι  κρη το διαβλου,  κληρονομα του,  σβει του, σχεδν εδωλολατρεα."





... «Τ κριβς σς λγει  κοιν ντληψς σας;

Μπως σς λγει, τι προσβλλεται π τν σκψι, τι ο καλο νθρωποι, πο δν πιστυουν στν Χριστν θ χαθον; Ατ εναι λο;

π πλον σς λγει, τι γι ττοιους νθρπους τ ν χαθον θ τανντθετο πρς να πανγαθο ν πως  Θες;

Φυσικ θ εχατε μα ποκλυψι νωθεν, γρω π τ ζτημα ατ, δηλαδ ,τι φορᾶ, τ τ εναι κα τ δν εναι ναντον στ λεος το Θεο.

-χι, στν πραγματικτητα χι;

-λλ  κοιν ντληψις τσι λγει.

!!! Η κοιν ντληψς σας!

 φορμ τν κοιν ντληψ σας, π πο μθατε τι μ τν περιορισμνο νθρπινο νο θ μποροσε κανες νφθση στ γνσι, το τ εναι παραδεκτ κα τ δν εναι παραδεκτ στ λεος το Θεο;

πιτρψτε μας ν κφρσουμε τς σκψεις μας.

Τ Εαγγλιο, πο εναι ο διδασκαλες το Χριστο, ο γιες Γραφς κα τ σνολο τς ρθοδξου Καθολικςκκλησας, χουν ποκαλψει σ μς λα κενα πο θ μποροσε κανες ν γνωρζη, γρω π τ λεος το Θεο. Ατ γνσις περβανει τ ρια το νος, εναι πνω π ατ πο νας ἄνθρωπος θά μποροῦσε νά σκεφθῆ, ἀπρόσιτη σέ μᾶς.

Ὁ ἀνθρώπινος νοῦς περιπλανᾶται ἀσκόπως, ὅταν προσπαθεῖ νά ὁρίσει, ποιά εἶναι τά ὅρια τοῦ Θεοῦ, ὅταν προσπαθῆ νά ἐξηγήση τό ἀνεξήγητο, νά τό ὑποτάξη στούς δικούς του λογισμούς... Νά ὑποτάξη ποῖον; Τόν Θεόν!

Μία τέτοια ἀγέρωχος ὑπεροψία εἶναι σατανιστική. Φανταστεῖτε, λοιπόν, νά ὀνομάζετε τόν ἑαυτόν σας χριστιανόν, χωρίς ἀκόμη νά γνωρίζετε τίς διδασκαλίες τοῦ Χριστοῦ!

Ἐάν δέν ἔχετε μάθει γιά τό ἀκατάληπτο τοῦ Θεοῦ ἀπό τήν γεμάτη Θεία Χάρι οὐράνια διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, τότε πηγαίνετε στό σχολεῖο καί ἀκοῦστε, τί μαθαίνουν τά παιδιά. Οἱ δάσκαλοι τῶν μαθηματικῶν ἐξηγοῦν σ’ αὐτά τήν θεωρεία τοῦ ἀπείρου, τό ὁποῖον, ἐπειδή εἶναι μία ἀπροσδιόριστος ἔννοια, δέν ὑπόκειται στούς κανόνες, στούς ὁποίους ὑπόκεινται οἱ πεπερασμένες ἔννοιες. Τά συμπεράσματα, τά ὁποῖα θά μποροῦσε νά συναγάγη κανείς, ὅσον ἀφορᾶ τό ἄπειρον, μπορεῖ νά εἶναι καθ’ ὁλοκληρίαν τά ἀντίθετα ἀπό ἐκεῖνα, πού ἀφοροῦν τό πεπερασμένον. Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά ἐσεῖς θέλετε νά προσδιορίσετε τούς νόμους πού ρυθμίζουν τήν δράσι τοῦ Θείου ἐλέους. Ἐσεῖς λέτε λοιπόν: αὐτό καί αὐτό εἶναι εὐάρεστο στόν Θεό καί ἄλλα πράγματα δέν εἶναι. Ὅλα αὐτά ταιριάζουν στήν κοινήν σας ἀντίληψι, μέ τήν κατανόησί σας καί τήν αἰσθαντικότητά σας.

Μήπως ἀκολουθεῖ σέ αὐτό, ὅτι ὁ Θεός εἶναι ὑποχρεωμένος νά κατανοεῖ καί νά αἰσθάνετε ὅπως ἐσεῖς; Ἐσεῖς πραγματικῶς αὐτό ἀπαιτεῖτε ἀπό τόν Θεόν. Πόσον παράφρων καί ὑπεροπτική ἀξίωσις! Μήν κατηγορεῖτε τήν Ἐκκλησίαν γιά ἔλλειψι κοινῆς ἀντιλήψεως καί ταπεινώσεως. Αὐτά εἶναι τά δικά σας σφάλματα. Ἡ Ἁγία Ἐκκλησία τό μόνο πού κάνει εἶναι νά ὑποτάσσεται χωρίς ἐρώτησι στή διδασκαλία τοῦ Θεοῦ, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ τήν ἐνεργητικότητα τοῦ Θεοῦ, τήν ὁποίαν Αὐτός μᾶς ἔχει ἀποκαλύψει. Τά παιδιά τῆς Ἐκκησίας ἀκολουθοῦν Αὐτήν στό ζήτημα αὐτό ὑπακούοντας. Εἶναι φωτισμένα ἀπό τήν πίστι καί ἀπορρίπτουν κάθε ὑπερφίαλο συλλογισμό, ὁ ὁποῖος ἐγείρεται ἐναντίον τοῦ Θεοῦ.

μες πιστεουμε, τι εναι δυνατν ν γνωρζουμε περ το Θεο, μνον κενα τ ποα  Θες εδκησε ν μςποκαλψη. Ἐὰν πρχε να λλο μονοπτι πρς τν γνσι το Θεο, τ ποο θ μποροσαμε ν κολουθσουμε, σμφωνα μ τν δικ μας διανοητικ δναμι, ττε  Θεα ποκλυψις δν θ εχε δοθε σ μς. Η ποκλυψις δθηκε,πειδ εναι ναγκαα. Ἡ περιπλνησις το νθρωπνου νος κα ο ρεμβασμο του εναι μταιοι κα λανθασμνοι.

Λτε κμη, τι "ο αρετικο ν τοτοις εναι χριστιανο".

π πο τ πρατε ατ;

Θλετε ν πτε, τι νθρωποι πο νομζουν τος αυτος τους χριστιανος, χωρς ν γνωρζουν τποτε περΧριστοπ τν πρμετρον γνωσα τους θ ποφσιζαν ν νομζουν τος αυτος τους χριστιανος το δου εδους σν τος αρετικος, κενους τος αρετικος, ο ποοι εναι ποκομμνοι π τν γα ρθδοξο Πστι ξ ατας τς βλασφμου αρσες τους;

Ο ληθινο χριστιανο πραγματικς κρνουν μ᾿ ατν τν τρπον;

Ἕνα πλθος π γους ξλεξε τν μαρτυρικν στφανον, προτιμντας τ χειρτερα κα διαρκστερα βασανιστρια, φυλακσεις κα ξορες, παρ ν συμμετχη μ τος αρετικος στς βλσφημες διδασκαλες τους.

Η ρθδοξος κκλησα θεωροσε πντοτε, τι  αρεσις εναι θανσιμος μαρτα, κα τν νθρωπον τν μολυσμνον μ τν τρομερ ρρστια τς αρσεως τι εναι πνευματικ νεκρς, ξνος πρς τν Θεαν Χριν κα Σωτηραν, σ κοινωνα μ τν διβολον κα τν λθρια συνοδα του. Αἳρεσις εναι μαρτα το νος. Αἳρεσις εναι πι πολ δαιμονικπαρ νθρώπινη μαρτα· εναι  κρη το διαβλου,  κληρονομα του,  σβει του, σχεδν εδωλολατρεα. Ο Πατρες τς κκλησας, νομζουν τν εδωλολατρεα σβεια κα τν αρεσι διαφθορ. Στν εδωλολατρεα  διβολος λαμβνει τν λατρεαν, πο φελεται στν Θεπ τυφλωμνους νθρπους, ν στς αρσεις συσσωματοποιε τν τυφλωμνηνθρωπτητα στν κυριτερη μαρτα του: τ  ν β λ α σ φ η μ  α.

Ἐὰν κανες διαβση τς Πρξεις τν Συνδων μ προσοχ θ πεισθτι  χαρακτρας τν αρετικν εναι σατανιστικς. Διαβζουμε γι τν τρομακτικ τους πκρισι, γι τν μετρη περηφνει τους. Βλπουμε τν συμπεριφορτους ν ποκινται π συνεχ ψμματα. Παρατηρομε, τι εναι αχμλωτοι στ μεγαλτερα πθη. ποτε εναι δυνατν ες ατος διαπρττουν τ χειρτερα γκλματα κα τς πι τρομακτικς θηριωδες. Τ σγκριτο μσος τους πρς τ μλη τς ρθοδξου κκλησας εναι διαιτρως παρατηρημνο.

Η αρεσις συνοδεεται π μα σκλρυνσι τς καρδας, π μα φοβερ σκοτζουσα βλβη το νος, π μασχυρογνμονα πιθυμα τς ψυχς ν παραμνη μολυσμνη, κα π μα δυσκολα στ θεραπεα το προσπου, πο πσχειπ ατ τν σθνειαν.

Κθε αρεσις εναι βλασφημα κατ το γου Πνεματος. Η αρεσις δν βλασφημε μνον τ δγμα περ τογου Πνεματος  τν νργει Του, λλ βλασφημε τ γιον Πνεμα στν λτητ Του. Η οσα λων τν αρσεων εναι  βλασφημα.

 γιος Φλαβιανς, Πατριρχης Κωνσταντινουπλεως, πο σφργισε τν μολογα του μ τ αμα του, προφρει τν πφασι τς Τοπικς Συνδου μ τ κλουθα λγια:

" Ετυχς  πρην ερες κα ρχιμανδρτης ξ λων σων χει δη πρξει κα π τς τωρινς καταθσεις τουφανερθη σαφς, τι νοσε τν κακοδοξαν το πολλιναρου κα το Οὐαλεντνου κα κολουθε τς βλασφημες τουνυποχρητα. Δν σεβσθη οδ τν συμβουλν κα τν διδασκαλαν τν δικν μας κα δν κατεδχθη ν συμμορφωθ μ τρθ δγματα. Δι τοτο μετ δακρων κα στεναγμν, δι τν λοκληρωτικ πλει του ρσαμεν δι το Κυρου, το π᾿ατο βλασφημηθντος ν εναι στερημνος κα ξνος π κθε ερατικν τγμα κα π τν κοινωναν μαζ μας κα π τν διακυβρνησιν μοναστηρου, κα ς γνωρζουν λοι κενοι, ο ποοι μετ π ατ θ τν συναντσουν  θ συνομιλσουν ματν, τι θ εναι πεθυνοι κα ατο στ πιτμιο τς κοινωνησας, διτι δν πεμακρνθησαν π τν συναναστροφν του."

Ατ  πφασις εναι να παρδειγμα π τν γενικν ποψιν τς ρθοδξου κκλησας, σον φορ τος αρετικος. Η πφασις ατ γινε δεκτ π λην τν κκλησαν κα κυρθη π τν Οκουμενικ Σνοδο τς Χαλκηδνος. Η αρεσις το Ετυχος συνστατο, στ τι δν μολογοσε δο φσεις στν Χριστὸν, μετ τν νσρκωσιν Του, πως διδσκει  κκλησα. Παρεδχετο μνον μαν φσιν, τν Θεαν. σες λοιπν λτε: Μνον ατ;...

Διαβζουμε πσης τν ντδρασιν νς συγκεκριμνου προσπου τς ξουσας πρς τν πατριρχην Κωσταντινουπλεως σχετικς μ τν ρειανικν αρεσιν:

Η ντδρασς του εναι διασκεδαστικ δι τν λλειψιν γνσεως κα ξα οκτου στν οσαν της.

Ατ τ πρσωπο παραγγλλει στν πατριρχη, ν διατηρ ερνην κα ν μ δημιουργ συγχσεις, πργματα ποεναι τσον ξνα πρς τ πνεμα τς χριστιανοσνης, καταπιανμενος μ δο τρες λξεις. 
Γρφει τι δν βρσκει τποτε τ σφαλμνο στν διδασκαλα το ρεου καὶ, τι  διαφορ βρσκεται μνον στν λλαγμις φρσεως. Μνον!!! 
  στορικς Φλρρυ παρατηρετι σ᾿ ατς τς λεγμενες θες κα βλαβες φρσεις  Θετης το Κυρου μας ησοΧριστο ποκηρττεται ... Μνον!!!

Εἶναι μόνον ἡ ἄρνησις τῆς ὅλης χριστιανικῆς πίστεως.

λες ο παλαις αρσεις κτω π διφορες βιτρνες πβλεπαν σ να μονχα στχο:

᾿Ηρνοντο τν Θετητα το Λγου (το Θεο) κα διστρεφον τ δγμα τς νσαρκσες Του.

Ο νετερες αρσεις ποβλπουν στν ποκρυξιν τς νεργεας το γου Πνεματος.

Μ μεγλες βλασφημες ρνονται τν Θεα Λειτουργα, λα τ Μυστρια, λους ατος τος τπους, που ρθδοξη κκλησα πντοτε ναγνριζε τν νργεια το γου Πνεματος. Τ νομζουν σν να καθαρ νθρπινο κατασκεασμα, σν προλψεις μαθν, σν λθη...

Τ αθδεια! ἴσως ατς εναι  μνος λγος, γι τν ποο σες δν θεωρετε τν αρεσι ς μαρτα.

κε ο αρετικο πορρπτουν τν Υἱὸν το Θεοδ πορρπτουν κα βλασφημον τ γιον Πνεμα 
... κα ατ εναι λο; (!!!)

Ατο ο ποοι παραδχονται βλσφημες διδασκαλες κα βλασφημον δν εναι κακοποιο, δν κλβουν κα κμη κνουν κα καλ ργα (τς πεσμνης μας φσεως), εναι θαυμσιοι νθρωποι! Πς θ μποροσε  Θες ν τος ρνηθ τν σωτηρα;...

Η λη βσις στν λλειψι τς κατανοσες σας εναι μα βαθεα γνωσα τς χριστιανοσνης.

Μ νομσετε, τι μα ττοια γνωσα εναι σμαντη.  
χι! 
Τ ποτελσματα μπορον ν εναι καταστρεπτικὰ, προπαντς τρα, πο τσα φυλλδια διανμονται τριγρω μχριστιανικ ττλο κα σατανικ περιεχμενο. Ερισκμενος κανες ες γνοιαν τς ληθινς χριστιανικς διδασκαλας, μπορε ν δεχθ μα σφαλμνη κα βλσφημη σκψι γι ληθιν κα δεχμενος ατν ν πωλεσθ γι πντα. 
Ο βλσφημοι δν σζονται. 
Ατς ο μφιβολες, πο κφρζετε στν πιστολν σας π τρα στρφονται ναντον σας κα τς σωτηρας σας.  
Η οσα τς πορας σας εναι χωρισμς π τν Χριστν. Μν παζετε μ τν σωτηραν σας, μν τ ρισκρετε. Διαφορετικ θ θρηντε στν αωνιτητα. Ν μελεττε τν Καιν Διαθκη κα τος γους Πατρας τς ρθοδξουκκλησας καὶ, παρακαλῶ, χι τούς δυτικος παρφρονας, τος ποους  "δυτικ κκλησα" παρουσιζει σν γους. 
Μελετστε τος γους Πατρας τς ρθοδξου κκλησας, γι ν κατανοσετε σωστ τς Γραφς, γι ν μθετε νζτε πως πρπει, γι ν σκπτεσθε κα ν ασθνεσθε πως ρμζει σ χριστιαν. Πρν ν λθη  φοβερ ρα, κατ τνποα πρκειται ν παρουσιασθτε δι τν κρσιν νπιον το Θεο, κερδστε τν δικαωσι, πο δνεται δωρεν σ λους τος νθρπους π τν Θε δι μσου τς ρθοδξου κκλησας.

πηγή: Στώμεν μετά φόβου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου